دهدشت نیوز
جاده پاتاوه به دهدشت به عنوان کریدور شمال به جنوب یکی از مهمترین طرحهای عمرانی کهگیلویه و بویراحمد بشمار میرود و از خدمات قابل توصیف نظام اسلامی به مردم کهگیلویه و بویراحمد است.
به گزارش دهدشت نیوز پروژه بزرگ ملی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر که از مهمترین طرحهای عمرانی استان است ۹۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این طرح هم اکنون زیر بار ترافیکی رفته است و بهرهبرداری موقت شده و محل تردد مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است. ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور برای این طرح مصوب شده که تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان از این میزان اختصاص و به این طرح تزریق شده است. طرح احداث جاده پاتاوه به دهدشت علاوه بر کارکرد ملی آن، پنج بخش مهم و پرجمعیت استان شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخشهای چاروسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن بست جادهای و محرومیت خارج میکند. عملیات اجرایی این جاده ملی در سال ۷۴ آغاز و برای سهولت کار طرح به چهار قطعه تقسیم شد که طول قطعههای اول و سوم آن به ترتیب ۲۸ و ۲۶ کیلومتر و قطعههای دوم و چهارم آن نیز به ترتیب ۱۸ و ۶۳ کیلومتر است. ۱۳ تونل به طول هشت هزار و ۲۰۰ متر و تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی شده است.
به گزارش کبنا، متأسفانه این پروژه مهم در مسیر احداث با مشکلات متعددی روبرو شد. عابد محمدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای کهگیلویه و بویراحمد وضعیت فعلی جاده را خطرناک میداند و میگوید: این جاده فاقد استانداردهای لازم برای بهرهبرداری است. این در حالی است که کیامرث حاجیزاده، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفته با برنامهریزیهای انجام شده این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱ افتتاح رسمی خواهد شد.
عابد محمدی_ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای کهگیلویه و بویراحمد_ در گفتوگو با ایرنا با تأیید خطرناک بودن جاده پاتاوه به دهدشت، اظهار داشت: این جاده هنوز فاقد استانداردهای لازم برای بهرهبرداری است و نکات و الزامات ایمنی در آن رعایت نشده است.
محمدی گفت: تابلو علائم به میزان کافی در آن وجود ندارد، روشنایی تونلها اجرا نشده و یا ناقص و ضعیف اجرا شده است.
وی افزود: جاهایی از این جاده فاقد خط کشی بوده و یا از بین رفته است و در برخی نقاط هم آسفالت لایه آخر انجام نگرفته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مشکلات زیادی در این جاده وجود دارد ولی با همین وضعیت مردم در حال استفاده از آن هستند و تلفاتی در پی داشته است.
محمدی عنوان کرد: تا زمانی که تحویل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای نشده است ما هیچ مسئولیتی در قبال این جاده نداریم.
وی ابراز داشت: شرط این اداره کل آن است که تمام مسائل ایمنی جاده پاتاوه به دهدشت رعایت شود، چنانچه به نتیجه رسیدیم که شرایط را دارد به ما تحویل داده میشود در غیر این صورت باید نواقص این جاده را برطرف کنند و سپس به راهداری تحویل دهند.
محمدی تصریح کرد: حدود ۱۳ تونل در این مسیر وجود دارد و گفتنی است استان دارای بیشترین تونل را در سطح کشور داراست.
به گزارش دهدشت نیوز پروژه بزرگ ملی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر که از مهمترین طرحهای عمرانی استان است ۹۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این طرح هم اکنون زیر بار ترافیکی رفته است و بهرهبرداری موقت شده و محل تردد مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است. ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور برای این طرح مصوب شده که تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان از این میزان اختصاص و به این طرح تزریق شده است. طرح احداث جاده پاتاوه به دهدشت علاوه بر کارکرد ملی آن، پنج بخش مهم و پرجمعیت استان شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخشهای چاروسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن بست جادهای و محرومیت خارج میکند. عملیات اجرایی این جاده ملی در سال ۷۴ آغاز و برای سهولت کار طرح به چهار قطعه تقسیم شد که طول قطعههای اول و سوم آن به ترتیب ۲۸ و ۲۶ کیلومتر و قطعههای دوم و چهارم آن نیز به ترتیب ۱۸ و ۶۳ کیلومتر است. ۱۳ تونل به طول هشت هزار و ۲۰۰ متر و تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی شده است.
به گزارش کبنا، متأسفانه این پروژه مهم در مسیر احداث با مشکلات متعددی روبرو شد. عابد محمدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای کهگیلویه و بویراحمد وضعیت فعلی جاده را خطرناک میداند و میگوید: این جاده فاقد استانداردهای لازم برای بهرهبرداری است. این در حالی است که کیامرث حاجیزاده، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفته با برنامهریزیهای انجام شده این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱ افتتاح رسمی خواهد شد.
عابد محمدی_ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای کهگیلویه و بویراحمد_ در گفتوگو با ایرنا با تأیید خطرناک بودن جاده پاتاوه به دهدشت، اظهار داشت: این جاده هنوز فاقد استانداردهای لازم برای بهرهبرداری است و نکات و الزامات ایمنی در آن رعایت نشده است.
محمدی گفت: تابلو علائم به میزان کافی در آن وجود ندارد، روشنایی تونلها اجرا نشده و یا ناقص و ضعیف اجرا شده است.
وی افزود: جاهایی از این جاده فاقد خط کشی بوده و یا از بین رفته است و در برخی نقاط هم آسفالت لایه آخر انجام نگرفته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مشکلات زیادی در این جاده وجود دارد ولی با همین وضعیت مردم در حال استفاده از آن هستند و تلفاتی در پی داشته است.
محمدی عنوان کرد: تا زمانی که تحویل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای نشده است ما هیچ مسئولیتی در قبال این جاده نداریم.
وی ابراز داشت: شرط این اداره کل آن است که تمام مسائل ایمنی جاده پاتاوه به دهدشت رعایت شود، چنانچه به نتیجه رسیدیم که شرایط را دارد به ما تحویل داده میشود در غیر این صورت باید نواقص این جاده را برطرف کنند و سپس به راهداری تحویل دهند.
محمدی تصریح کرد: حدود ۱۳ تونل در این مسیر وجود دارد و گفتنی است استان دارای بیشترین تونل را در سطح کشور داراست.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰