کد خبر : 51361
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

تیراندازی شبانه در خیابان‌های یاسوج پس از جشن عروسی و خوشحالی کاذب باعث رعب و وحشت و سلب آسایش مردم شده است

تیراندازی شبانه در خیابان‌های یاسوج پس از جشن عروسی و خوشحالی کاذب باعث رعب و وحشت و سلب آسایش مردم شده است
تیراندازی شبانه در خیابان‌های یاسوج پس از جشن عروسی و خوشحالی کاذب باعث رعب و وحشت و سلب آسایش مردم شده است.

دهدشت نیوز

یکی از رسوم خطرناک و ناپسند در برخی از اقوام، تیراندازی در عروسی ها و در سطح شهر در نزدیکی خانه داماد است که موجب رعب و وحشت سایرین شده و خطرات جانی به همراه دارد.

در استان کهگیلویه وبویراحمد متاسفانه این رسم غلط تلفات جانی زیادی به همراه داشته و در طول سال خبرهایی از کشته و زخمی شدن اقوام عروس یا داماد بر اثر تیراندازی در مراسم عروسی منتشر می شود.

در برخی موارد مشاهده می شود که این رسم غلط تیراندازی در تالارهای عروسی که تلفات زیادی داشته و عروسی‌های زیادی را به عزا تبدیل کرده، به سطح خیابان هم کشیده شده است و اقوام عروس و داماد بعداز نیمه شب هنگامی گه از تالار عروسی با کارناوال پر سروصدا در خیابان‌ها ویراژ می‌دهند، آسایش را از مردم سلب می کنند و حتی پا را از این فراتر گذاشته و در خیابان‌ها شهر در نزدیکی خانه داماد شروع به تیراندازی شبانه کرده و مردم را وحشت زده می‌کنند به گونه‌ای که شهروندان احساس می کنند در میدان جنگ هستند.

در روزهای اخیر نیز تیراندازی شبانه در ساعت ۲ بامداد در یکی از خیابان‌های یاسوج رخ داد که آرامش مردم را سلب کرد و بیشتر شبیه میدان جنگ بوده تا جشن شادی، دادستان و مراجع قضای استان باید به این موضوع ورود کرده و این رسم غلط باید برچیده شود.

در این خصوص معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: تیراندازی در تالارهای عروسی و پس از عروسی در خیابان‌های شهر جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

حسنی از شهروندان درخواست کرد: شماره پلاک خودروی تیرانداز یا مشخصات فرد تفنگ به دست را به مراجع قضایی و پلیس ۱۱۰ اعلام کنید تا مورد پیگرد قضایی قرار گیرند.

وی همچنین به تفنگ به‌دستان در مراسمات عروسی هشدار داد و گفت: تیراندازی شبانه و در مراسمات جرم انگاری شده و در مواردی حتی پدر داماد نیز به عنوان مسئول به مراجع قضایی فراخوانی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

http://dehdashtnews.ir/?p=26405