کد خبر : 10806
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹

نامه رسمی انتقال دوخط نیروگاه پادوک به ارجان بهبهان و چنار شاهیجان

نامه رسمی انتقال دوخط نیروگاه پادوک به ارجان بهبهان و چنار شاهیجان
نامه رسمی انتقال دوخط نیروگاه پادوک به ارجان بهبهان و چنار شاهیجان /شاگردان سوگند خورده ی امام زاده میرسالار ، آیا نامه ی رسمی را تکذیب میکنند؟/

مطلبی تحت عنوان از استقلال تا کتمان وادادگی در پاسخ به خبر ( نیروگاه پادوک کلاه گشادی که برسر مردم رفت ) توسط سایت های محلی منتشر شد،  در ابتدای کلام قسمتی از مطلب منتشر شده را برای نویسنده مرور میکنیم تا با نشر اکاذیب باعث انحراف اذهان عمومی نشود و حق به جانب سخن نراند.

وی در نوشته خود عنوان کرد، دروغ حد و مرز نمیشناسد ، دروغ شاخ و دم ندارد که مابین دروغگو و صادق تمایزی ظاهری قائل شویم اما هرگاه مستندات و ادله اثباتی هویدا شوند به فرموده لسان الغیب: خوش بود گر محک تجربه آید به میان تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد .

ادله و مستندی که میتواند مهر تایید بر ادعای پایگاه خبری ندای امت داشته باشد  نامه رسمی می باشد که خروجی ۴۰۰کیلو ولت برای ایستگاه پیش بینی شده است  که به ارجان بهبهان و چنار شاهیجان میرود و هیچ ایستگاه ۲۳۰ یا ۱۳۲ کیلو ولتی در کنار نیروگاه پیش بینی نشده که بتواند حداقل طی پنج الی ده سال آینده سودی به حال صنعت های  مورد ادعای نویسنده مطلب داشته باشد و امکان بهره برداری از نیروگاه نیز در زمانی که کهگیلویه بزرگ دچار بحران برق میباشد وجود ندارد .

متن نامه به شرح ذیل است.

 

بسمه تعالی

جناب آقای مهندس طرز طلب

مدیرعامل محترم شرکت تولید نیروی برق حرارتی

 

موضوع: اتصال نیروگاه سیکل ترکیبی  دهدشت شبکه  سراسری در صورت افزایش ظرفیت نیروگاه از ۵۰۰به ۷۲۰ مگا وات

 

با سلام و احترام

 

به پیوست خلاصه مذاکرات جلسه مورخ ۲۹/ ۸ /۹۷ در خصوص اتصال به شبکه نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت در صورت افزایش ظرفیت نیروگاه از ۵۰۰ به ۷۲۰ مگاوات ارسال می ‌گردد.

 

با توجه به مفاد خلاصه مذاکرات بدین وسیله پروژه های زیر جهت ابلاغ به سرمایه گذار به آن شرکت اعلام می گردد.

 

۱- احداث کلید خانه ۴۰۰ کیلو ولت با آرایش ۱/۵ کلید شامل ۴ قطر کامل جهت ‌اتصال دو واحد نیروگاه و دو خط خروجی و توسعه‌های آینده ضمنا ً در صورتی که احتمال توسعه نیروگاه وجود دارد فضای لازم پیش بینی گردد این کلید خانه پس از احداث در اختیار شرکت برق منطقه‌ای خوزستان قرار خواهد گرفت و مالکیت و بهره برداری آن به عهده شرکت برق منطقه ای  خواهد بود·

 

۲- ورود و خروج خط ۴۰۰ کیلوولت  ارجان _ چنار شاهیجان در کلید خانه نیروگاه به عهده سرمایه گذار خواهد بود.

 

۳- در صورتی که تا تاریخ ۱/ ۵/ ۹۹ عملیات اجرایی احداث نیروگاه آغاز نشده و از پیشرفت مناسبی برخوردار نباشد طرح اتصال به شبکه اعلام شده اعتبار خود را از دست خواهد داد .

 

۴- با اعلام طرح فوق ابلاغیه شماره ۶۷۰۶ /۱۱ مورخ۹۵/۱۲/۱۴ کان لم یکن تلقی می گردد.

 

محمد حسن متولی زاده

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل

 

۱-در مطلب منتشر شده نگارنده متن از خودکفایی و استقلال سخن گفته که به درستی در متن نامه مشخص است نیروگاه وابسته و زیر نظر خوزستان و در حوزه اختیارات برق منطقه ای خوزستان قرار میگیرد زیرا  انتقال برق استان کهگیلویه و بویر احمد با برق منطقه ای خوزستان است ونیروگاه باید در اختیار ان باشد و ادعای استقلال در برق ادعایی بی اساس است.

 

۲-در قسمتی دیگر ، مطلب  ندای امت را آماتور مابانه خوانده اما در آن طرف قضیه با بی اطلاعی از حوزه برق اذعان داشته که ترانس کاهنده از ۴۰۰به ۲۳۰ و از ۲۳۰به ۱۳۲ و ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت در کنار نیروگاه پیش بینی میشود.

چه لزومی دارد ایستگاه ۴۰۰ به ۲۳۰ به ۱۳۲ به ۳۳ احداث شود که این کار هزینه بسیار گزافی دارد بایداز نظر فنی ایستگاه ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلو ولت احداث تا خروجی ان به ایستگاه های دهدشت وچرام متصل شود.

مدعی با بی اطلاعی از حوزه های برق نظر دارد پروژه ی چندین ایستگاه بزرگ را بایک پاراگراف دروغ ، مجوز بگیرد و به بهره برداری برساند.

 

۳-لازم به ذکر است پست ارجان ، ایستگاه ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت واقع در بهبهان جاده دیلم میباشد و کسی که اطلاعات مرحله ای و پله ای  به نگارنده متن داده  نیز، دچار ضعف علمی بوده است ؛  از طرفی جهت اطلاع  نگارنده مطالب به دور از واقعیت و دروغ ، خط انتقال ۱۳۲ کیلو ولت که نیاز ایستگاه برق دژکوه و دیشموک است از بهبهان و باغملک به وسیله دکل های فلزی صورت میگیرد و به راحتی اخذ مجوز و تامین اعتبار صورت نمیگیرد و سید محمد موحد این کار کلان را در خوزستان از مسئولان ذی ربط خواست تا در دستور کار قرار دهند .

 

۴-جهت اطلاع و تنویر افکار عمومی  پست چرام در آذر ماه ۸۷( پست موقت) توسط استاندار وقت افتتاح شد و با توجه به اعتبار سالانه ای که توانیر بدون مداخله نماینده گان و بنا بر وظیفه قانونی توانیر و برآورد افزایش بار منطقه، تصمیم به تبدیل پست دائم نمود.

 

۵-نویسنده اقرار بر این داشته  که نیاز به احداث پست های کاهنده ۲۳۰ و ۱۳۲ در کنار نیروگاه الزامی است اما ننوشت  احداث این پست ها باید در زمان مجوز یا زمانی  که نیروگاه از  ۵۰۰ به ۷۲۰ تبدیل شد مصوب میشد و اگر الزامی بود چرا به راحتی نماینده فعلی از کنار آن گذشت ؛ ضمن اینکه هیچ کسی منکر آینده درخشان نیروگاه نخواهد بود البته اگر بتوان از این گاو شیرده به درستی استفاده کرد.

نمای تک خطی در نامه به درستی مبرهن است به نام کهگیلویه به کام چنار شاهیجان و بهبهان رقم خورد.

 

۶- وقتی مجوز و احداث یک  ایستگاه در چرام حدود ۱۰سال طول کشیده چطور میتوان اخذ مجوز و عملیات اجرایی یک ایستگاه در کنار  نیروگاه پادوک را از خدمات هاشمی پور عنوان کرد در صورتی که زمان نمایندگی وی به پایان رسیده است.

 

۷- نویسنده فقط به ایستگاههای دیشموک، دژکوه و لیکک اشاره کرد ولی ننوشت که در چه مرحله ای هستند و چه کسی میتواند این طرح های نیمه تمام  را به بهره برداری برساند و از طرفی باید کارنامه صنعت برق مطالعه شود تا مشخص گردد این ایستگاهها از دهه هشتاد مد نظر بوده است.

همانطور که عملکرد نمایندگان قبلی در ایستگاه چرام نادیده گرفته شد ، انتظار دارند خدمات منتخب مردم نیز در گذشته و آینده به نام استاد مکتبشان رقم بخورد  .

 

انتشار مطلب بدون مستندات ( از استقلال تا کتمان وادادگی) حرکتی به دور از اخلاق  بوده و پایگاه خبری ندای امت با سند تکمیلی به درستی نشان داد مطالب کذب متعلق به شاگردان مکتب سوگند خورده ی میرسالار است و احتمال میرود طبق متن نامه پیشرفت فیزیکی نیروگاه در مرداد ماه ۹۹ مورد تایید قرار نگیرد و نیروگاه  پادوک مانند فسفات چرام پس از ده ها سال ، بهره برداری از آن به یک آرزو تبدیل شود .

 

 

ودر پایان گفته میشود وقتی تا حال و تا ده سال آینده نیروگاه پادوک نمیتواند برقی برای کهگیلویه بزرگ تامین کند

، بحران برق شهرستان های کهگیلویه بزرگ در سال آینده چگونه حل میشود و چه کسی باید این مسئولیت بزرگ را به عهده بگیرد ؟

و این مهم فقط به دست توانمند سید محمد موحد قابل حل می باشد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تازه ترین خبر

http://dehdashtnews.ir/?p=26405