کد خبر : 57122
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۴

راه‌اندازی تولیدی های کوچک راه برون رفت کهگیلویه از معضل بیکاری

راه‌اندازی تولیدی های کوچک راه برون رفت کهگیلویه از معضل بیکاری
راه‌اندازی تولیدی های کوچک راه برون رفت کهگیلویه از معضل بیکاری
دهدشت نیوز
کارآفرینی واژه‌ای بسیط و ساده اما در عین حال بسیار پیچیده است و مسیری پر پیچ و خم دارد و کسانی که این مسیر را طی کردند الگوهای خوبی برای افرادی هستند که می‌خواهند در این مسیر قدم بردارند. طی سال های اخیر شاهد تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد بودیم که به همین منظور نام‌گذاری برخی از سال‌ها را به این اختصاص داده است.ورود به این عرصه می‌تواند راه برون رفتی از مشکلات اقتصادی باشد و بخش عمده ای از معضل بیکاری را رفع کند که می‌طلبد مسئولان مربوطه در کنار کارآفرینان قرار گرفته و از آنان در این راستا حمایت کنند. یکی از این عرصه ها پرورش بلدرچین است که می‌توان حتی در گوشه ای از حیاط منزل نیز انجام داد و در کم‌ترین مکان بیشترین‌ بهره را برد. هاشمی منش یک جوان کهگیلویه ای ساکن روستای کوشک دشمن زیاری که پا به این عرصه گذاشته است و هر ۴۵ روز ۶ هزار قطعه تولید و در فصل گرما تقریبا ۴ هزار تولیدی دارد. این جوان کارآفرین تلاش دارد که این طرح تولیدی و پرورش بلدرچین در منزل را صنعتی کند که این امر نیازمند حمایت ویژه مسئولان متولی است.
در خصوص پیگیری و رفع مشکلات طرح تولید و پرورش بلدرچین میثاق کهگیلویه در روستای کوشک دشمن زیاری امام جمعه، رئیس جهاد کشاورزی، رئیس هلال احمر کهگیلویه از این طرح بازدید کردند. حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در این بازدید، به درآمد و سود خوب پرورش و تولید بلدرچین اشاره کرد و گفت: از آن جایی که این طرح درآمد خوبی دارد باید تلاش شود که تبدیل به یک تولید کننده بزرگ شود.وی با بیان اینکه پیگیر هستیم که جهاد کشاورزی با پرداخت تسهیلاتی این طرح را تبدیل به یک واحد صنعتی کند، افزود: با تبدیل شدن به یک واحد صنعتی تعداد تولیدات این طرح روزانه بیشتر می‌شود. وحدانی فر با اشاره به اینکه تولیدی های خرد باید تبدیل به تولیدی های کلان شوند، گفت: به منظور اشتغالزایی پایدار در خانواده و منطقه این اتفاق باید صورت گیرد‌.
امام جمعه کهگیلویه خاطرنشان کرد: اکنون مسئولان باید تولیدی های کوچک و خردی را که اقتصاد چند خانواده را در کوتاه مدت نجات می‌دهد، حمایت کنند. وی با اشاره به اشتغال در شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی تولیدی های کوچک و مشاغل خانگی که با اعتبار کم امکان راه‌اندازی شان وجود دارد و می‌تواند چند خانواده را وارد چرخه اشتغال کند یک اولویت بسیار مهم است که بتواند در کوتاه مدت کمکی به منطقه کند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تازه ترین خبر

http://dehdashtnews.ir/?p=26405