کد خبر : 57110
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲

*تلاش ۵ ساعته برای دسترسی و نجات مصدوم مارگزیده در ارتفاعات بهمئی*

*تلاش ۵ ساعته برای دسترسی و نجات مصدوم مارگزیده در ارتفاعات بهمئی*
*تلاش ۵ ساعته برای دسترسی و نجات مصدوم مارگزیده در ارتفاعات بهمئی*

دهدشت نیوز

*تلاش ۵ ساعته برای دسترسی و نجات مصدوم مارگزیده در ارتفاعات بهمئی*

رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه بویراحمد از تلاش ۵ ساعته اورژانس ۱۱۵ و گروه های امدادی برای دسترسی و نجات مصدوم مارگزیده در ارتفاعات کوه ریزک بهمئی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اورژانس۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد، محمدامین نیکویی نژاد گفت:ساعت ۱۸:۳۵ عصر روز دوشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳، درخواست نیرو‌های مردمی جهت نجات مصدوم مارگزیده در ارتفاعات کوه ریزک بهمئی به مرکز ارتباطات اورژانس در دهدشت گزارش شد.

وی افزود: یک تیم از نجاتگران پایگاه اورژانس ۱۱۵ ممبی و پایگاه امداد و نجات هلال احمربهمئی به همراه پرسنل منابع طبیعی و هیئت کوهنوردی شهرستان بهمئی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی ادامه داد: پس از ۵ ساعت حرکت با آمبولانس وپیاده در ارتفاعات کوه ریزک بهمئی، نجاتگران به مصدوم دسترسی پیداکردند و بعد از کنترل علایم حیاتی، مصدوم به درمانگاه سرآسیاب منتقل و بعد از اقدامات اولیه پزشکی توسط آمبولانس۱۱۵ به بیمارستان شهید سلیمانی لیکک تحویل داده شد.

نیکویی نژاد افزود: مصدوم این حادثه یک مرد ۳۰ ساله بود که جهت مهار آتش سوزی به ارتفاعات کوه ریزک بهمئی رفته بود و در آنجا دچار حادثه (مارگزیدگی) شده بود.

رئیس اورژانس۱۱۵ استان توصیه کرد؛ پیش از ورود به مکان‌های خنک و سایه‌دار، مانند شکاف کوه‌ها، غارها، نشستن روی سنگ‌های کنار چشمه هـا و زیـرشاخه درختان، باید از نبود مار مطمئن شوید.از قدم زدن در میان علف‌های بلند خودداری شود.بـا پوشـیدن کفش‌های مناسب (مانند چکمه و پوتین) و جـوراب‌هـای ضخیم از خود محافظت کنید.از دست بردن به زیرتوده‌های سنگ یا داخل توده‌های علـف اجتنـاب کنید. زیرا در بسیاری موارد، آشیانه مارها در این نوع مکان‌ها است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تازه ترین خبر

http://dehdashtnews.ir/?p=26405