شرایط در کوه خاییز به شدت وخیم است

شرایط در کوه خاییز به شدت وخیم است
شرایط در کوه خاییز به شدت وخیم است

دهدشت نیوز

سید حمزه محقق‌زاده در گفت وگو باخبرنگاران با بیان وضعیت بحرانی و وخیم در منطقه کوه خاییز افزود: آتش‌سوزی که از دو روز پیش از سمت بهبهان آغاز شده و به سرعت در حال گسترش به مناطق دیگر است.

وی تصریح کرد: نیروهای مردمی، بسیج، کوهنوردان و ستاد بحران شهرستان به سرعت به منطقه اعزام شده‌اند، اما این اقدامات به تنهایی کافی نیست.

فرماندار کهگیلویه تاکید کرد: در حال حاضر نیاز فوری به بالگرد و آبپاش داریم تا بتوانیم از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری کنیم.

محقق زاده افزود: شرایط در کوه خاییز به شدت وخیم است و اگر تجهیزات لازم به موقع به دست ما نرسد، ممکن است با فاجعه‌ای زیست‌محیطی و انسانی روبرو شویم.

وی ابراز داشت: تلاش‌های بی‌وقفه‌ی نیروهای اعزامی در حال حاضر تحت تأثیر کمبود تجهیزات مناسب قرار گرفته است.

محقق‌زاده درخواست کرد: نیاز به هلی برن نیرو بوده و تمامی نهادهای مسئول، سازمان‌های امدادی در اسرع وقت به کمک مردم، نیروهای محلی و ستاد بحران بشتابند.

وی تأکید کرد: هر لحظه تعلل می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری به محیط زیست و حیات وحش منطقه وارد کند و ما به بالگردهای آبپاش و تجهیزات حرفه‌ای نیاز داریم تا بتوانیم این بحران را مهار کنیم.

فرماندار کهگیلویه در پایان ضمن تقدیر از همکاری و همبستگی همه نهادها و مردم که در زمان‌های مختلف همیار و کمک رسان ستاد بحران کهگیلویه بوده‌اند گفت: امیدواریم که با حمایت‌های فوری و مؤثر، بتوانیم از بروز فاجعه‌ای بزرگ‌تر جلوگیری و از این بحران عبور کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تازه ترین خبر

http://dehdashtnews.ir/?p=26405